Jegyzői Közlemény
Tisztelt Lakosok!
Magyarországon a közigazgatás eddig nem rendelkezett egységes, közhiteles, az ország valamennyi címét lefedő cím-adatbázissal. A központi címregiszter (továbbiakban: KCR) létrehozásának célja, hogy a jelenleg különböző nyilvántartásokban (ingatlan-nyilvántartás, lakcímnyilvántartás, postai címnyilvántartás) párhuzamosan nyilvántartott címadatokat egyetlen nyilvántartásba egyesítse, és ezzel elérje, hogy az adatok naprakészek, pontosak legyenek és a különböző nyilvántartásokban szereplő címadatok megegyezzenek. Ezzel kapcsolatos feladatok ellátását a 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet írja elő.
A címek rendezését nem csak a KCR létrehozása indokolja, annak elvégzése az ingatlan-tulajdonosok, valamint az ott lakóknak is érdeke, mert a téves, logikátlan, párhuzamos vagy hiányzó ház- illetve ajtószámok megnehezítik az ingatlanuk használatával kapcsolatos jogok gyakorlását és a lakók elérését. Megnehezíti nem csak az ott élők helyzetét, de a betegszállítók, postai kézbesítők, mentők, tűzoltók, közszolgáltatók, stb. munkáját is.
Jogszabályi kötelezettségünk és közös érdekünk tehát az egész településre kiterjedő címrendezés.
A jánoshalmi ingatlanok esetében a különböző nyilvántartásokban szereplő címek felülvizsgálatára, szükség esetén új címek képzésére hatáskörrel az önkormányzat jegyzője rendelkezik.
Tudatában vagyunk annak, hogy több esetben a lakcímadatok változása nem az ügyfelek saját elhatározásának eredménye, hiszen úgy is változhat egy polgár lakcíme, hogy fizikailag nem költözik el. (ún. költözéssel nem járó lakcímváltozás). Ilyen a Központi címregiszter (KCR) is, amely a Magyarországon elhelyezkedő ingatlanok címeinek egységesítési célú felülvizsgálatára irányul.
Az esetleges lakcím-változásról Hivatalunk a település lakosságát hirdetmény útján tájékoztatja.
Amennyiben Önt, vagy kedves Családját érinti a címváltozás, tájékoztatom, hogy Hivatalunk értesíti a Jánoshalmi Járási Hivatal Kormányablakát, ahol a lakcímkártyák cseréje hivatalból történik, továbbá a módosulásról értestést kapnak.
Címváltozás esetén:
- Az ingatlanba bejelentett lakcímmel rendelkező személyek lakcímkártyája illetékmentes, a Kormányhivatal részéről kikézbesítésre kerül;
- A személyazonosító igazolványt nem kell cserélni, mivel abban nincs cím feltüntetve;
- A jármű törzskönyvét nem kell cserélni, mivel abban nincs cím feltüntetve;
- A jármű forgalmi engedélyének cseréje lakcímváltozás esetén nem kötelező. (Közúti Közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról rendelkező 326/2011. (XII.28.) Korm. rendelet 89. §(4) bekezdés c) pontja alapján.)
- A közműszolgáltatók felé a bejelentést csak a szerződő féltől fogadják el a szolgáltatók. A lakcím módosításra elektronikusan is lehetőséget biztosítanak, pontos azonosító adatok megadása szükséges, valamint a határozat megküldése mellékletben.
- Vállalkozás székhelyének (telephelyének) cím változása esetén a vállalkozás képviseletére jogosult személy a cégbíróságon történő bejelentése a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 63.§ (1) bekezdése értelmében illeték és közzétételi költségtérítés megfizetése alól mentes.
- A Földhivatalnak a házszám változást nem kell Önöknek bejelenteni, mert azt a véglegessé vált határozat megküldésével mi teljesítjük.
Fent jelölt munka eredményes elvégzése érdekében kérem a Tisztelt Lakosság megértését és együttműködését.
Dr. Rennderné dr. Radvánszki Anikó
jegyző
Magyarországon a közigazgatás eddig nem rendelkezett egységes, közhiteles, az ország valamennyi címét lefedő cím-adatbázissal. A központi címregiszter (továbbiakban: KCR) létrehozásának célja, hogy a jelenleg különböző nyilvántartásokban (ingatlan-nyilvántartás, lakcímnyilvántartás, postai címnyilvántartás) párhuzamosan nyilvántartott címadatokat egyetlen nyilvántartásba egyesítse, és ezzel elérje, hogy az adatok naprakészek, pontosak legyenek és a különböző nyilvántartásokban szereplő címadatok megegyezzenek. Ezzel kapcsolatos feladatok ellátását a 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet írja elő.
A címek rendezését nem csak a KCR létrehozása indokolja, annak elvégzése az ingatlan-tulajdonosok, valamint az ott lakóknak is érdeke, mert a téves, logikátlan, párhuzamos vagy hiányzó ház- illetve ajtószámok megnehezítik az ingatlanuk használatával kapcsolatos jogok gyakorlását és a lakók elérését. Megnehezíti nem csak az ott élők helyzetét, de a betegszállítók, postai kézbesítők, mentők, tűzoltók, közszolgáltatók, stb. munkáját is.
Jogszabályi kötelezettségünk és közös érdekünk tehát az egész településre kiterjedő címrendezés.
A jánoshalmi ingatlanok esetében a különböző nyilvántartásokban szereplő címek felülvizsgálatára, szükség esetén új címek képzésére hatáskörrel az önkormányzat jegyzője rendelkezik.
Tudatában vagyunk annak, hogy több esetben a lakcímadatok változása nem az ügyfelek saját elhatározásának eredménye, hiszen úgy is változhat egy polgár lakcíme, hogy fizikailag nem költözik el. (ún. költözéssel nem járó lakcímváltozás). Ilyen a Központi címregiszter (KCR) is, amely a Magyarországon elhelyezkedő ingatlanok címeinek egységesítési célú felülvizsgálatára irányul.
Az esetleges lakcím-változásról Hivatalunk a település lakosságát hirdetmény útján tájékoztatja.
Amennyiben Önt, vagy kedves Családját érinti a címváltozás, tájékoztatom, hogy Hivatalunk értesíti a Jánoshalmi Járási Hivatal Kormányablakát, ahol a lakcímkártyák cseréje hivatalból történik, továbbá a módosulásról értestést kapnak.
Címváltozás esetén:
- Az ingatlanba bejelentett lakcímmel rendelkező személyek lakcímkártyája illetékmentes, a Kormányhivatal részéről kikézbesítésre kerül;
- A személyazonosító igazolványt nem kell cserélni, mivel abban nincs cím feltüntetve;
- A jármű törzskönyvét nem kell cserélni, mivel abban nincs cím feltüntetve;
- A jármű forgalmi engedélyének cseréje lakcímváltozás esetén nem kötelező. (Közúti Közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról rendelkező 326/2011. (XII.28.) Korm. rendelet 89. §(4) bekezdés c) pontja alapján.)
- A közműszolgáltatók felé a bejelentést csak a szerződő féltől fogadják el a szolgáltatók. A lakcím módosításra elektronikusan is lehetőséget biztosítanak, pontos azonosító adatok megadása szükséges, valamint a határozat megküldése mellékletben.
- Vállalkozás székhelyének (telephelyének) cím változása esetén a vállalkozás képviseletére jogosult személy a cégbíróságon történő bejelentése a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 63.§ (1) bekezdése értelmében illeték és közzétételi költségtérítés megfizetése alól mentes.
- A Földhivatalnak a házszám változást nem kell Önöknek bejelenteni, mert azt a véglegessé vált határozat megküldésével mi teljesítjük.
Fent jelölt munka eredményes elvégzése érdekében kérem a Tisztelt Lakosság megértését és együttműködését.
Dr. Rennderné dr. Radvánszki Anikó
jegyző